روش تدریس نشانه های      2         کتاب بخوانیم کلاس اول ابتدایی

این بخش از کتاب بخوانیم متفاوت از بخش 1 و2 یعنی نگاره ها و نشانه های 1 تدریس می شود و بالطبع روش تدریس ان نیز متفاوت از آن دو خواهد بود . نشانه های 2 شامل 10 نشانه(  تشدید – ص ث ع ح ض ط غ ظ ذ ) بوده که اصطلاحا به آنها نشانه های عربی گفته می شود . در این بخش حروفی اموزش داده می شود که دانش آموزان  صدای ان را با نشانه های دیگر قبلا یاد گرفته اند و در واقع حروفی هستند که درمقابل صوت واحد قرار دارند به همین جهت دانش آموزان در نوشتن شکل این اصوات مشکلات فراوانی دارند و اغلب غلط های املایی هم به خاطر وجود چند نشانه در مقابل صوت واحد است .

روش تدریس نشانه های 2 روش اکتشافی  بوده که در این روش  خود دانش آموزان از طریق جستجو و ازمایش و خطا ، مفهوم مورد نظر را کشف نموده (توصیه می شود برای یاد اوری روش اکتشافی را از کتاب روشهای پرورشی دکتر سیف مطالعه نمایند) ونشانه ی جدید را نامگذاری می نمایند. در روانشناسی یادگیری از این روش لذت بخش ترین و پایدارترین نوع یاد گیری نام برده شده است .

                                     برای خواندن بقیه به ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط در سه شنبه بیست و دوم شهریور 1390 و ساعت 0:24 |

هو الرحيم

نكاتي پيرامون انواع روش هاي تدريس

ويژه پايه هاي اول تا پنجم

اگر دانش آموزي براي رسيدن به حقيقتي سه روز وقت صرف كند تا شخصاَ به كشف آن نايل آيد، بهتر از آن است كه همان حقيقت را در يك ربع ساعت براي او توضيح دهيد. ( ديدگاه ژان پياژه در مورد روش هاي تدريس فعال )

همكار گرامي

ضمن عرض سلام و آرزوي سلامتي ، اكنون با دريچه ي شماره ي سه قصد داريم با شما همكار عزيز و ارجمند ارتباط برقرار كنيم. لذا خواهشمند است شما در خصوص انواع روش ها و شيوه هاي فعال آموزشي مطالب مفيد خود را به گروه هاي آموزشي فارسي ارسال نمائيد. تا در زمان مناسب مورد استفاده ي همگان قرار گيرد.

باتشكر گروه آموزشي فارسي ( خانم ها : زهرا صانع قاليباف – فرخ تاج زند – تيلا كامراني )

همان طور كه به خاطر داريد در شماره ي گذشته يادگيري از طريق همياري ( طرح كارآيي گروه ) توضيح داده شد و حالا يادگيري از طريق همياري ( تدريس اعضاي گروه ) به طور خلاصه بيان مي گردد.

طرح تدريس همياري ( اعضاي گروه )

 ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط در یکشنبه نوزدهم تیر 1390 و ساعت 10:14 |
نوع مطلب :دانلود روش تدریس مقطع ابتدایی ،

نوشته شده توسط:علی اكبر ادهم ماراللو آموزگار اول ، مدرس هنر ابتدایی و ارزشیابی توصیفی

منبع : دانلود روش تدریس مقطع ابتدایی ،

روش تدریس كتاب های مقطع ابتدایی

روش تدریس فارسی (اول دبستان)         روش تدریس  علوم تجربی(اول دبستان)

روش تدریس تربیت بدنی (اول دبستان)        روش تدریس  هنر,(اول,دوم,سوم دبستان)

  روش تدریس  قرآن(اول دبستان)         روش تدریس  لوحه تربیت بدنی (سوم دبستان) روش تدریس  لوحه تربیت بدنی (چهارم دبستان)    روش تدریس  لوحه تربیت بدنی (پنجم دبستان)

روش تدریس لوحه تربیت بدنی(اول دبستان)    روش تدریس  فارسی (دوم دبستان)

روش تدریس علوم تجربی(دوم دبستان)         روش تدریس تربیت بدنی (دوم دبستان)

روش تدریس قرآن(دوم دبستان)         روش تدریس  هدیه های آسمان (دوم دبستان)

روش تدریس  فارسی (سوم دبستان)        روش تدریس علوم تجربی(سوم دبستان)

روش تدریس قرآن (سوم دبستان)          روش تدریس تربیت بدنی (سوم دبستان)

روش تدریس فارسی (چهارم دبستان)       روش تدریس  علوم تجربی(چهارم دبستان)

روش تدریس قرآن(چهارم دبستان)      روش تدریس  هدیه های آسمان (چهارم دبستان)

روش تدریس تربیت بدنی (چهارم دبستان)         روش تدریس  فارسی (پنجم دبستان)

روش تدریس علوم تجربی(پنجم دبستان)      روش تدریس قرآن(پنجم دبستان)

روش تدریس تربیت بدنی (پنجم دبستان)    روش تدریس لوحه تربیت بدنی (دوم دبستان)

روش تدریس هدیه های آسمان (سوم دبستان)

+ نوشته شده توسط در سه شنبه چهاردهم تیر 1390 و ساعت 12:56 |
دانلود روش تدریس هنر اول دوم و سوم ابتدایی ،

نوشته شده توسط:علی اکبر ادهم ماراللو آموزگار اول مدرس هنر ابتدایی

ابتدا به آدرس زیر بروید
http://www.chap.sch.ir
سپس روی «راهنمای نصب کلید و باز کردن فایل های کتاب های درسی» کلیک نمایید.پس از ذخیره فایل آن را باز نموده و در قسمت پایین یک فایلی به نام « pdfuser.chap.sch.ir.pfxL» هست و بالای آن گزینه save است. روی گزینه save کلیک کرده و مسیر دسکتاپ را بدهید. پس از ذخیره در دسکتاپ آن را اجرا کرده و در قسمت رمز عددهای 123456 را وارد نمایید.
دانلود کتاب هنر اول دوم و سوم ابتدایی
+ نوشته شده توسط در سه شنبه چهاردهم تیر 1390 و ساعت 12:38 |
مقدمه:
استيگلر وهمکاران او(1996) معتقدند که فرهنگ آموزش مثل هر فرهنگ ديگري در جنبه هاي مختلف شامل عناصري است که در قالب سنت هاي رايج مورد قبول واقع مي شوند. برخي از اين عناصر مانند کتابهاي درسي و برنامه هاي آموزشي و درسي را کارشناسان خبره تهيه مي کنند. برخي از جمله شکل و ساختار امور آموزشي (مانند ساعات آموزش و ميزان آن و روشهاي ارزشيابي آموزشي )به طور مشخّصي تعريف مي شوند و نهايتا برخي ديگر از باورها و انتظارات دانش آموزان و معلمان درباره نقش و هدفهايشان از فعاليتهاي آموزشي و فرايند ياددهي- يادگيري ناشي مي شوند.مجموعه اين عوامل تا حدود زيادي آن چه را که در کلاس درس روي خواهد داد مشخص مي کنند.‏
آنچه در فرايند ياددهي- يادگيري در کلاس درس اثر مي گذارد تا حدود زيادي به کارکردهاي عناصري از فرهنگ آموزش مربوط مي شود که در قالب برنامه هاي درسي ارائه مي شوند و معلّم و دانشآموزان در کلاس درس از انها استفاده مي کنند.

برای خواندن بقیه به ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط در پنجشنبه نهم تیر 1390 و ساعت 12:11 |